Bekijk hier de actuele meldingen: onderhoud inlogpagina's 20 & 21 april, nieuwe schalen VO toetsen Meer info…

Blogartikelen — archief

  1. Motiveer je leerlingen met interessante teksten: De Willem van Oranjeschool in Enschede
  2. Onderwijsroute 10-14 en Diatoetsen
  3. Het succes van redzaamheidslezen
  4. Eerst toetsen, en dan...? Oefenen!
  5. Waarom adaptieve toetsen bijdragen aan kansen voor iedere leerling
  6. Blog: De heks is boos
  7. Blog: Lezen uit rebellie
  8. Maak lezen verplicht, interessant en leerzaam
  9. NSCCT en Diatoetsen
  10. De sociaal-emotionele voordelen van adaptiviteit
  11. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 9
  12. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  13. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  14. Thuisonderwijs met Tekstenlab Engels
  15. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 8
  16. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 7
  17. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 6
  18. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 5
  19. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 4
  20. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 3.
  21. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 2
  22. Tips voor thuisscholing met Tekstenlab: dag 1
  23. Verplichte eindtoets in het s(b)o: (g)een goed idee
  24. Leesvaardigheid gaat voor het leesplezier
  25. Boeiuh… inderdaad, daar gaat het om
  26. Moet je alles van waarde toetsen? Hoe uitgebreid moet een leerlingvolgsysteem zijn?
  27. Tekstenbanken, onmisbaar bij tekstonderwijs en close reading.
  28. De mensen achter Diaplus
  29. Leren zichtbaar maken met behulp van de Diatoetsen
  30. Ik wil niet naar de steunles!
  31. Groei zichtbaar maken
  32. Het vo van morgen
  33. Leesplezier op macroniveau
  34. Veilig toetsen
  35. Duale aanpak jonge anderstaligen
  36. De mensen achter de Diatoetsen
  37. Traditioneel of realistisch rekenen?
  38. Een nieuwe aanpak van leesvaardigheid
  39. Help een breuk?
  40. Saaie leesmethoden?
  41. De vermijdende lezer
  42. Slimme ICT ontlast leerkracht
  43. Leerlingen willen vooruitgang zien!
  44. Ervaringen uit Kortrijk
  45. De meting zelf brengt een proces op gang
  46. Formatief toetsen met Diatoetsen
  47. Stromen brugklasleerlingen in op het juiste niveau?
  48. Gepersonaliseerd leren